lørdag 26. juni 2010

Vakre arveting♥

Min kjære har arva ein kjempefin duk frå si Mor
(also bestemor, dei kallar bestemor og bestefar for mor og far)
Duken pryder vitrineskapet i kosekroken vår.
Eit kjempefint minne min kjære er veldig glad for å ha fått


Etter at eg begynte å blogge har eg lært meg å meir sette pris på slike arveting.
Grunnen til det er nok at eg har, gjennom mange fine blogga, sett at tinga ikkje nødvendigvis  brukast til det det er meint for.
Ein duk ikkje ligge på bordet, ei sandkake form ikkje brukast til å lage kaker i, ei klokke ikkje berast på armen osv.
Det fine er at desse tinga kan brukast i interiøret og bli eit vakkert stilleben som minner om personen som har eigd, eller kanskje til og med laga det.

Deileg med helg-når alle har fri og kan kose oss ilag
Håpe alle har ei fin helg
uansett vær
Klem

12 kommentarer:

Sivs hus sa...

Hei, Aller først gratulerer så mye med prinsen din - han er jo så nydelig. Takk for hyggelige hilsener fra deg. Jeg har problemer med mobilt nett og må blogge alle andre steder enn hjemme. Sommerklem Siv

Kose- grisene ♥ sa...

Amen til deg, er så enig, så enig :-) Og så hyggelig det er med slike minner en ser overalt! Derfor jeg er så glad i å ha bilder av kjære overalt rundt meg, så man stadig blir minnet på hva/hvem som virkelig betyr noe :-)

Synes det er så rart altså.. Nå sitter jeg på jobben med et sånt tastatur du snakker om, og får det fortsatt ikke til! Og du veit jo hvordan jenter er, vil jo alltid ha det vi ikke kan få ;-) Hehe..
Så tullete altså, men men, er visst ikke meningen at jeg skal skrive noe annet enn disse teite hjertene <3
Men selv om det er litt tullete og teit, så skal du få et likevel, i håp om at du får en super helg <3
Stooor klem fra meg :-)

Hilde Heimdal sa...

heisann vitsen er å få mersalg seddu ellers vil jeg gå masse i minus på det :))))

Hilde Heimdal sa...

Tjener ikke så mye påde tilbudene men må reklamere og holde butikken igang for å skaffe fler kunder. Har ikek råd til annonser, så gjør det på denne måten så går heller litt penger tilbake til kundene når de får litt ekstra istedet for blader og aviser liksom:):)))

Hilde Heimdal sa...

du jeg tror det er fler som har festet de på ferdig malt panel altså :))

Lotta sa...

Lekker!

Ønsker deg en fin kveld:)
Klemmer

Familien Furu sa...

Kunne ikke vært mer enig!!
Den duken var jo bare helt nydelig :)
Så heldig :)

For en fiiin header du har fått :)

Ønsker deg en fortsatt herlig lørdag :)
Klem klem

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Det er så herleg med slike minner! Eg har eit hekleteppe som eg har fått etter oldemora mi. Er vist på utallige bilder;) Det er vel egentleg ein duk. Men eg bruker det til teppe og sengeteppe og til pynt her og der. Flytter på det konstant og er kjempeglad i det:)
Ditt var kjempefint opp på skapet!
Blir nok til at eg går for Billy eg og:)
Ha ein fin kveld vidare:)
Klem:)

Martilie sa...

Så flotte ting, og så koselig med gammelt håndarbeid. Er så eng med deg at man kan finne nye bruksområder og velge utradsjonelle løsninger for utstilling av skattene vår. Masse flott hos deg nå! Og du verden som lille prinsen vokser :)

Nyt delige sommerdager!

Klem fra Tove

Guttemamma sa...

SÅ flott et heklearbeid, og passer jo perfekt der du har lagt det!! Så fint med dnene bloggingen at en får ideer til flerbruk...
klem

Unknown sa...

Hei!
Takk for gode ord om klokka, heldigvis fikk jeg frie tøyler til å male/pusse opp klokka, og både mamma og tanter skjønte tidlig at den kom til å bli hvit;))
Du får nok velsignelse til det med tiden du også;)
Nydelig duk din kjære har fått, enig med deg - ting trenger ikke brukes til det det er ment for:)

A K sa...

Så nydelig duk!! Og så sant det med blogging og inspirasjon :) Man setter mer pris på det man har når man kan glede seg over nye bruksområder. Koselig å kunne ha ting framme som minner og pynt selvom det ikke brukes som det skal ;)

klem